Джанконада или освежаваща напитка от джанки

Някога, преди доста години, когато бях малка, все се оглеждах за газираните напитки от магазините. Дали защото родителите ми не купуваха много от тях, а при баба ми, където водата не беше добра за пиене, в мазето винаги имаше наредени лимонади, алтай и швепс.



Ние не сме страдали от липсата на вкусна вода за пиене, но забранените напитки са толкова привлекателни.
А майка ми все правеше разни сиропи и се опитваше да ме накара да пия от тях, ама онези магазински шишета си бяха по-добри за мен.
Та така до един момент, когато аз самата трябваше да реша какво да давам на децата си. А когато те бяха малки, се появиха всякакви напитки, които бяха натъпкани с оцветители и хиляди неизвестни вещества. Не се знаеше какво е сложено в тях. То не бяха сиропчета в чашки, пликчета, с едни ярки цветове.
Трябваше аз да измисля начин за атрактивно поднасяне на домашните сокове, та започнах да режа разни плодчета, да добавям пъстри сламки, домъкнати от разни пътувания. Но системата действаше безотказно - заобичаха ги!
А името на тази напитка принадлежи на бащата на съпруга ми, Бог да го прости! Вместо лимонада или оранжада, той поднасяше на внуците си джанконада и те бяха влюбени в това лятно питие!
И тъй като жегата ни кара да търсим прохлада в различни напитки, а джанката е пълна с плод, иде ред на подготовката на питието.

Джанконада

  • около 1 кг джанки
  • 1 л вода
  • 3-4 лъж. захар
Слагаме измитите джанки в тенджера, заливаме с вода, добавяме захарта и оставяме на котлона да се вари около 10 минути. Веднага след завирането намачкваме джанките, за да могат да пуснат повече вкус и аромат от пулпата си.
Отцеждаме, наливаме в бутилка и поставяме в хладилника.
В чашата си можем да добавим стрък мента и няколко кубчета лед и да кажем "Наздраве!"




6 коментара:

  1. У нас най-любима бе "малинозата", а татко пък я разреждаше с "газоза" (газирана вода) :)))
    Аз лично никога не съм била привлечена от газираните напитки. И като че ли нищо сладко не ме впечатляваше, дори и шоколад. Но виж, соленко и киселко ми дай - винаги изпивах маринатата от бурканчетата с кисели краставички - да рече човек "Егати, пияницата!" :)
    Чудесен цвят с докарала на джнаконадата, Игличе, направо фантастичен! Наздраве и щастлив август!

    ОтговорИзтриване
  2. Първо ми се мярна "Джоконда", а то какво било!
    Чудесна напитка, Игличе!
    Хубава неделя от мен!

    ОтговорИзтриване
  3. Вкусно и разхлаждащо, точно за тези горещини!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. Преглътнах на празни обороти,Игличе,така хубаво описваш напитката,а и снимките са страхотни!Чудесна ще да е в това жежко време,наздраве и щастлив август!

    ОтговорИзтриване
  5. Ирма, малинозата я изпихме, забравих да я снимам.
    Дани, намигам ти като Джокондата с джанконада!
    Тили, наистина е перфектната напитка за лятото!
    Роси, наздраве, сигурна съм, че си измислила перфектната разхладителна напитка!

    ОтговорИзтриване
  6. Eй, Игликич, много добро! Като бях малка пиехме много сироп от джанки, но никога и джанконада;) Изглежда мнооого добре!

    ОтговорИзтриване

Това е мястото за въпроси, коментари.