Конфитюр от ягоди и ревен и отново....празник в Бистрица

     Тази година на няколко пъти попадам на ягоди с вкус и аромат, като от едно време....Защото през последните години смениха сортовете и все по-често попадаме на едни с картонен вкус. А като намеря хубави, купувам с удоволствие. Това мъничко червено плодче е толкова привлекателно и човек иска да съхрани частица от сезона за по-дълго време. И мигновено се сещам за конфитюр, който да запази прелестния червен цвят и вкус за студените дни.
Тази година всяка седмица мога да намеря и ревен в супермаркет Хит. Та реших да обединя двата вкуса в един. След като така пленително си подхождат в сладкиши като Тарт с ревен и ягоди или Кейк с ревен, ягоди и марципан, защо да не се получи добра комбинация и с конфитюра?
   Речено-сторено....Рецептата е много проста и лесна, е, има и една почти готова част, мнозина биха казали, че вкарвам и малко химия вътре с добавката на желиращ продукт. Но все пак времето ни е ценно и някои неща могат да ни послужат за огромно улеснение. Все пак не можем да бъдем роби на кухнята....




Конфитюр от ягоди и ревен

Продукти:

4 - 5  стръка ревен, почистен от жилите и нарязан на малки парченца
1 кг ягоди
500 гр желираща смес (Dr Oetker или Ja  - отново се продава в Хит)
3- 4 суп.лъж. захар






Приготовление:

Почистваме ревена от листата и жилките, нарязваме го на парченца. Поръсваме с две лъжии захар и оставяме да преседи около 3-4 часа. Нарязваме ягодите на парчета и наръсваме с останалата захар.




Събираме двете смеси в тенджера, сипваме пакетчето желираща смес  и загряваме до завиране. Ври около 4 минути, наливаме в сухи бурканчета, затваряме ги и обръщаме, за да вакуумират.

    Всички, които пробваха този конфитюр зададоха един и същи въпрос - дали в него има масло. Всъщност няма, но при сваряването и предварителното мариноване на ревена в комбинация с ягоди вкусът е плътен и запомнящ се и създава илюзията за масло.




След прелестната закуска от палачинки с конфитюр и плодове дойде време за разходка до мястото, но което днес се проведе поредният местен фестивал в Бистрица - за среща с автентичния фолклор:


Женската група от Бистрица

Група "Капитан Петко войвода"







С пожелания за слънчев уикенд!

7 коментара:

  1. Много красиви снимки на конфитюра с палачинка и от празника! Пробвах вече първата рецепта с ревен и много ни допадна у дома! Благодаря за споделянето! Само дето в Хит нямат всеки ден ревен, иначе и аз бих отишла да пробвам този конфитюр, четох в немски сайтове подобни рецепти! С поздрав, Венета

    ОтговорИзтриване
  2. Наистина истинските сладки и ароматни ягоди са невероятен плод! Прекрасни снимки на сладкото и на празника! Благодаря ти, че сподели, Игличе, приятно ми стана!:)

    ОтговорИзтриване
  3. Венета, радвам се, че ви е допаднал сладкиша. В магазина дълго ме разпитваха всички продавачки за какво го ползвам и доста ми се чудеха. Поне на финала научих, че в петък пристига камионът със стока от Германия, та дебна да си набавя!
    Кате, радвам се, че се отби, мда, ароматът на ягодите се запази и след варенето, а ароматът на празника остава дълго!

    ОтговорИзтриване
  4. Ето ме и тук! :)
    Ама като така умело изкушаваш с това разкошно сладко (не съм опитвала още тази комбинация), и с любимите ми палачинки, как да не ти досадя, а?
    Прекрасни снимки - слънчеви, цветни, емоционални! Било е весело и зареждащо, а на мен ми беше приятно да се потопя в атмосферата. Благодаря, че сподели, Игличе!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  5. Благодаря за удоволствието, Игличе -
    много красота, колорит и настроение...
    Чудесни нови рецепти, прекрасни снимки и страхотна атмосфера в блога ти!

    ОтговорИзтриване
  6. И на мен ми е интресен този ревен. Още не съм го опитвала,а ти ми даваш още една причина да продължа да го издирвам :)
    Благодаря за разходката!

    ОтговорИзтриване
  7. Ирме, какво ти досаждане, съжалявам че гощавам само виртуално!
    Благодаря, Дианка, всичко ягодово е цветно и ароматно!
    Ех, Натали, освен в ХИТ има и в Метро - поне в софийския магазин. Но за разлика от ХИТ, където цената е приемлива - 4 лв. за килограм, в Метро е около 14 лв., а и пръчките са доста дебели, а това значи много жили за белене.

    ОтговорИзтриване

Това е мястото за въпроси, коментари.