Малинов сладкиш

Шантава работа....най-сетне отпуск (поне за малко), за първи път не стягам багажи...Нали уж човекът беше Човек, когато е на път? Явно съм в отшелнически период и това ми допада. Мога да чувам мислите си, звездите изнасят представления всяка нощ пред взора ми, с интерес наблюдавам как живее всяка зелена частица около мен. Разхождам се по различни места, на които ме водят любимите ми автори . Чашата кафе сутрин не ми е нужна, за да вкара света в рамки, а просто да изпълня един сутрешен ритуал с ароматната течност, подсладена с лъжичка мед и омекотена с мъничко мляко.
И сега иде ред на един ароматен и вкусен сладкиш:





Продукти за блат:
4 яйца
100 гр захар
20 гр нишесте
100 гр брашно
щипка сол

Крем:
500 гр извара
100 гр захар
600 мл сметана
6 листа желатин
шушулка ванилия

Заливка:
500 гр малини
3 суп.лъж. захар 1 пак. тортен гус




Разбиваме яйцата със захарта с миксер, добавяме солта, нишестето и брашното и разбъркваме с шпатула, за да не спадне сместа. Нагряваме фурната на 190 градуса (ако ползваме вентилатор, нагласяваме на 170 градуса), застиламе тавичката от фурната с хартия за печене и изпичаме за около 15 минутки. Охлаждаме и махаме хартията за печене. Разрязваме блата на две еднакви части.




Разбиваме изварата(забравих да кажа, че ползвам немски кварк, можете да го намерите в Хит, но със същия успех можете да замените със сметана, крем-сирене) със захарта, добавяме течната сметана, разтворения желатин и ванилията. Оставяме за кратко да се стегне леко в хладилника.

Върху първия блат сипваме половината крем, поставяме втория блат и останалия крем. Нареждаме малините, заливаме ги с тортен гус (ползвала съм го и за рецептата за бърза ягодова торта), охлаждаме и поднасяме!





Няма коментари:

Публикуване на коментар

Това е мястото за въпроси, коментари.